Niepubliczne Przedszkole ”Delfinek”
z Oddziałem Integracyjnym
Nasza przedszkole jest miejscem wspomagającym rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jest to miejsce, gdzie każde dziecko znajduje bezpieczeństwo, opiekę i edukację w mniejszej liczebnie grupie niż w innych placówkach.
Dziećmi z pełnym zaangażowaniem zajmuje się wysoko wykwalifikowana kadra pedagogiczna. Pracę nauczycieli wspomagają logopeda, psycholog, pedagog . Realizowane są zajęcia z Integracji Sensorycznej.
Naszymi priorytetami jest: wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka, pomaganie rodzinie w wychowaniu, w przygotowaniu dzieci do nauki w szkole, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wyrabianie u dzieci cech charakteru optymistycznego wychowanka.
Uczestniczymy w wewnętrznych programach i projektach : ”Zdrowe jedzenie”, ”Czysty Przedszkolak to zdrowy Przedszkolak”. Podtrzymujemy poczucie tożsamości narodowej, religijnej, etnicznej i językowej. Głównym celem jest dbałość o rozwój emocjonalny dziecka poprzez zaspokajanie jego podstawowych potrzeb: bezpieczeństwa, kontaktu z ludźmi, potrzebę zabawy.
Staramy się, aby na terenie naszego przedszkola dzieci stanowiły wspólnotę, umożliwiając każdemu z nich sukces w dalszej edukacji, zgodnie z jego możliwościami i wrodzonym potencjałem.
W przedszkolu nieodpłatnie proponujemy dzieciom zajęcia dodatkowe: religię, muzykę,taniec ludowy, logopedię.
Dla dzieci potrzebujących wsparcia i pomocy prowadzone jest Wczesne Wspomaganie Rozwoju oraz terapia psychologiczna.
Metody pracy wykorzystywane podczas zajęć
w naszym przedszkolu
Pracując z dziećmi staramy się przeplatać zajęcia, wprowadzając poszczególne elementy pedagogiki M. Montessori oraz Weroniki Sherborne.
Pedagogika Marii Montessori daje dziecku szansę wszechstronnego rozwoju: fizycznego, duchowego, kulturowego i społecznego; wspiera jego spontaniczną i twórczą aktywność.
Cele pedagogiki Montessori
Pedagogika Montessori pomaga w rozwijaniu indywidualnych cech osobowości, w formowaniu prawidłowego charakteru, zdobywaniu wiedzy, umiejętności szkolnych i współdziałania.
Cele te są realizowane poprzez pomoc dziecku w ;
- rozwijaniu samodzielności i wiary we własne siły,
- wypracowaniu szacunku do porządku i do pracy,
- wypracowaniu zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej,
- osiąganiu długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,
- wypracowaniu postaw posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie,
- uniezależnieniu od nagrody,
- formowaniu postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,
- szacunku dla pracy innych,
- rozwijaniu indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy,
- osiąganiu spontanicznej samodyscypliny wynikającej z dziecięcego posłuszeństwa.
Metoda Weroniki Sherborne:
Podstawowe założenia metody to rozwijanie przez ruch:
-świadomości własnego ciała i usprawnienia ruchowego,
-świadomość przestrzeni i działania w niej,
-dzielenie przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu.
Zatem metoda W. Sherborne daje możliwość:
– wytworzenia pozytywnych więzi między dzieckiem a rodzicem, oraz między samymi dziećmi (zajęcia odbywają się w parach rodzic-dziecko lub dziecko-dziecko np. starsze i młodsze, bardziej sprawne i mniej sprawne ruchowo)
– przestrzegania zasad, reguł panujących na zajęciach;
– kształtowania umiejętności odczuwania przyjemności z ciszy i relaksu;
– rozładowania napięć z całego dnia pracy, poprzez zabawę i związane z tym pozytywne emocje,
– uświadomienia rodzicom, opiekunom roli ruchu oraz wspólnej zabawy dla umiejętności nawiązywania kontaktów społecznych przez ich dzieci;
– utrwalania części ciała oraz stronności;
– wykształcenia umiejętności naśladownictwa;
– kształtowania umiejętności nawiązywania kontaktów interpersonalnych
– kształtowania umiejętności wspólnego bawienia się;
– kształtowania orientacji w schemacie swego ciała oraz w przestrzeni;
– poznawania, nazywania, identyfikowania części ciała;
– motywowania do komunikowania się;
Mamy nadzieje, że wprowadzone przez Nas – wychowawców elementy poszczególnych pedagogik przyniosą efekty w dalszym rozwoju dzieci.
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały
świat”
J.Korczak
Nasze Niepubliczne Przedszkole „Delfinek” powstało z myślą o rodzicach, dla których priorytetem jest zapewnienie dziecku opieki, wszechstronnej edukacji i rozwoju na najwyższym poziomie oraz bezpiecznej i mądrej zabawy pod okiem profesjonalnej kadry.
Pragniemy, by w naszym przedszkolu dzieci miały możliwość indywidualnego i wielokierunkowego rozwoju, a zdobywając wiedzę i nowe umiejętności świetnie się przy tym bawiły.
Dokładamy wszelkich starań, by „Delfinek” był miejscem bezpiecznym, przyjaznym dzieciom oraz pełnym atrakcji , które wspólnie odkrywamy .
Dobro dziecka jest dla nas najważniejsze, dlatego każdy przedszkolak jest traktowany indywidualnie i podmiotowo. Zapewniamy przy tym aktywności twórcze i edukacyjne dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka.
Naszym celem jest przygotowanie dzieci do odnoszenia sukcesów na dalszych etapach edukacji oraz wzbudzanie kreatywności i aktywności.
Serdecznie życzymy sobie i Państwu współpracy opartej na wzajemnym zaufaniu i szacunku, a dzieciom, by z naszej współpracy czerpały jak najwięcej korzyści i radości.